herakleiotv.gr
ΔΙΕΘΝΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Facebook ετών 20: Η ιστορία ενός κολοσσού, η αυτοκρατορία αξίας τρισεκατομμυρίων και ο Ζούκερμπεργκ

Κοινοποίηση

To Facebook γιορτάζει τα 20ά γενέθλιά του – Πώς ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ξεκίνησε το πιο δημοφιλές δίκτυο κοινωνικών μέσων του κόσμου

Το ημερολόγιο έγραφε 4 Φεβρουαρίου του 2004 όταν ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ δημιούργησε το Facebook ως μέλος του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ. Εκείνη την ημέρα άλλαξαν κοινωνικές συνήθειες δεκαετιών. Αρχικά, δικαίωμα πρόσβασης στην εφαρμογή είχαν μόνο οι φοιτητές του Χάρβαρντ ενώ στην πορεία επεκτάθηκε για την λεγόμενη «Ivy League», όπως χαρακτηριζόταν μια ομάδα οκτώ ελίτ πανεπιστημίων των ΗΠΑ.

Ένα χρόνο μετά, το 2005, το δικαίωμα πρόσβασης επεκτάθηκε σε μαθητές συγκεκριμένων λυκείων και μέλη ορισμένων μαθητικών κοινοτήτων. Ενώ στις 26 Σεπτεμβρίου 2006 η υπηρεσία έγινε προσβάσιμη σε όλους.

Το κοινωνικό δίκτυο, κατέκτησε γρήγορα την πλειονότητα των χρηστών του Ίντερνετ. Το 2023, περισσότεροι από τρία δισεκατομμύρια χρήστες άνοιγαν το Facebook τουλάχιστον μία φορά τον μήνα, δηλαδή 3% περισσότεροι από το 2022.

Το Facebook είχε το 2013 πάνω από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες ενώ το 2020, το Facebook σημείωσε 2,85 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Ωστόσο πολλές φορές μπαίνει στο στόχαστρο και δέχεται κριτική με τα προσωπικά δεδομένα και τις πολιτικές απόψεις των ιδρυτών του.

Σημειώνεται ότι ο νεαρός Μαρκ πριν ξεκινήσει τη δημιουργία του διαδικτυακού κολοσσού είχε διαπιστώσει ότι το Google ήταν πολύ καλό εάν έψαχνες για ειδήσεις, η Wikipedia ήταν πολύ καλή εάν έψαχνες για πληροφορίες, όμως πέραν αυτών, υπήρχε ένα μεγάλο κενό.

«Δεν υπήρχε ένα εργαλείο όπου μπορούσες να πας και να μάθεις για τους άλλους ανθρώπους. Δεν ήξερα πώς να το φτιάξω, επομένως άρχισα να φτιάχνω μικρά εργαλεία», έχει πει ο Ζούκερμπεργκ σε παλαιότερη συνέντευξή του στην Die Welt am Sonntag.

Έτσι, έφτιαξε ένα μικρό εργαλείο που ονομαζόταν Coursematch, όπου ο καθένας μπορούσε να μπει και να δηλώσει ποια μαθήματα παρακολουθεί στο πανεπιστήμιο.

Όταν η διοίκηση του Χάρβαρντ έκλεισε το πρόγραμμα, θεωρώντας το ακατάλληλο

Ο πραγματικός λόγος για τον οποίο ο τότε φοιτητής του Χάρβαρντ δημιούργησε το Facebook είχε να κάνει με το γεγονός ότι σπαταλούσε μεγάλο χρονικό διάστημα γράφοντας προγράμματα, με αποτέλεσμα να μην έχει χρόνο για να παρακολουθήσει τα μαθήματα.

«Για τις τελικές εξετάσεις σε ένα μάθημα ιστορίας της τέχνης, που ονομαζόταν ‘Η Ρώμη του Αυγούστου’, σου έδειχναν μερικά έργα τέχνης που βρίσκονταν μέσα στην τάξη και έπρεπε να γράψεις μία έκθεση για την ιστορική σημασία του κάθε κομματιού. Εγώ δεν είχα προσέξει και πολύ στην τάξη, γιατί έγραφα διάφορα προγράμματα, έτσι όταν ήρθε ο καιρός για τις τελικές εξετάσεις, σκέφτηκα ότι την είχα πατήσει, δεν ήξερα τίποτα από αυτά.

Έτσι, σαν ένα εργαλείο μελέτης έφτιαξα μια μικρή εφαρμογή που σου έδειχνε τυχαία ένα από τα έργα τέχνης και σου επέτρεπε να γράψεις ποια πιστεύεις ότι είναι η σημασία του, από πλευράς ιστορίας της τέχνης. Το έστειλα στα emails όλων των φοιτητών του μαθήματος και τους είπα ότι έχω φτιάξει ένα εργαλείο μελέτης. Και όλοι συμπλήρωσαν τη σημασία των έργων και τελικά αποδείχθηκε ένα σπουδαίο εργαλείο κοινωνικής μελέτης», θυμάται ο Ζούκερμπεργκ.

«Νομίζω ότι οι βαθμοί σε αυτές τις εξετάσεις εκείνη τη χρονιά ήταν υψηλότεροι από ό,τι στο παρελθόν. Επομένως, προχώρησα και σε άλλα τέτοια projects, μάλλον έκανα 10 διαφορετικά τέτοια όσο ήμουν στο Χάρβαρντ. Σκέφτηκα ότι έπρεπε να τα ενώσω και να φτιάξω ένα εργαλείο όπου ο κόσμος μπορεί να μοιράζεται ό,τι θέλει με εκείνους που βρίσκονται γύρω του. Και έτσι βγήκε η πρώτη εκδοχή του Facebook», είχε προσθέσει.

Σε παλαιότερη συνέντευξη του ο Ζούκερμπεργκ, είχε αναφέρει ότι πήρε μόλις δύο εβδομάδες να φτιάξει την πρώτη εκδοχή Facebook, γιατί είχε ήδη τόσο πολλά πράγματα έτοιμα.

Μάλιστα, ο ίδιος ανέφερε ότι δεν φαντάστηκε ποτέ ότι αυτό θα εξελισσόταν σε μία από τις πολυτιμότερες εταιρείες του κόσμου.

Πριν λανσάρει το Facebook, ο Ζούκερμπεργκ είχε δημιουργήσει το CourseMatch για τους φοιτητές του Χάρβαρντ που ήθελαν να εγγραφούν σε μαθήματα με βάση τις επιλογές των φίλων τους.

Δημιούργησε επίσης το διαβόητο πρόγραμμα Facemash, το οποίο συνέκρινε εικόνες δύο φοιτητών του Χάρβαρντ και επέτρεπε στους χρήστες να ψηφίσουν ποιος ήταν πιο ελκυστικός. Η διοίκηση του Χάρβαρντ έκλεισε το πρόγραμμα, θεωρώντας το ακατάλληλο.

Διαδηλωτής με τη μορφή του ΖούκερμπεργκΑ.Ρ

Η «Meta» Facebook εποχή

Τον Οκτώβριο του 2021, η ιδιοκτήτρια Facebook, Inc. άλλαξε την επωνυμία της εταιρείας σε Meta Platforms, προκειμένου να ανταποκρίνεται καλύτερα στο σύνολο των δραστηριοτήτων της, από τα κοινωνικά δίκτυα μέχρι την εικονική πραγματικότητα.

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ επέλεξε την ελληνική λέξη «Μετά» για να δείξει ότι «υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν, μάθαμε πολλά, αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα. Είναι πλέον καιρός να οικοδομήσουμε το επόμενο κεφάλαιο», είχε πει.

Το metaverse σύμφωνα με τον Ζούκερμπεργκ συνιστά το μέλλον του Ίντερνετ, στο οποίο οι άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση για να αλληλεπιδρούν, να εργάζονται ή να ψυχαγωγούνται μέσω της τεχνολογίας (π.χ. γυαλιά ή κράνη εικονικής και ενισχυμένης πραγματικότητας).

Η κριτική που έχει δεχτεί και οι σκληρές κατηγορίες

Το Facebook έχει υποστεί και δριμεία κριτική κατά καιρούς σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα αλλά και τις πολιτικές απόψεις των ιδρυτών του.

To 2020, ο Μαρκ Ζoύκερμπεργκ ανακοίνωσε μια σειρά μέτρων για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και των ψευδών αναφορών ή των ψεύτικων ειδήσεων για το Facebook. Ένα από τα πολλά μέτρα ήταν η αφαίρεση ιστότοπων όπως το QAnon, που προωθούσαν θεωρίες συνωμοσίας στο Facebook.

Ο κολοσσός είχε δηλώσει ότι ανακάλυψε και διέγραψε συνολικά 4,5 δισεκατομμύρια ψεύτικους λογαριασμούς στο Facebook σε διάστημα 8 μηνών. Το επόμενο «χτύπημα» ήταν οι αποκαλύψεις της Φράνσις Χόγκεν.

Μία από τις πρώτες «ρωγμές» του Facebook ήταν η αντιδικία με τους πρώην συμφοιτητές του στο Χάρβαρντ για την αρχική ιδέα και τα πνευματικά δικαιώματα.

Την άνοιξη του 2018 και ενώ η εταιρεία σημείωνε τεράστια επιτυχία στο κοινό, ειδική έρευνα για την προεκλογική εκστρατεία του 2016 στις Ηνωμένες Πολιτείες αποκάλυψε ότι Ρώσοι πράκτορες είχαν χρησιμοποιήσει το Facebook για να επηρεάσουν την προεκλογική εκστρατεία.

Έγινε επίσης γνωστό ότι η βρετανική εταιρεία Cambridge Analytica έκανε κατάχρηση δεδομένων από 87 και πλέον εκατομμύρια προφίλ χρηστών του Facebook.

Πού βασίζεται το οικονομικό μοντέλο του Facebook

«Δεν θα ξεχάσω ποτέ τη μέρα που έτρεξα στην αίθουσα της Πληροφορικής για να γραφτώ στο Facebook», περιέγραψε στο Γαλλικό Πρακτορείο η Τζάσμιν Ενμπεργκ, αναλύτρια της Insider Intelligence.

«Είχα την εντύπωση ότι ανήκα σε ένα κλαμπ πριβέ, όπου δεν βρίσκονταν ούτε οι γονείς μου, ούτε οι καθηγητές μου, και, ταυτόχρονα, ότι ανήκα σε ένα πολύ μεγαλύτερο σύμπαν, μαζί με φοιτητές από ολόκληρες τις Ηνωμένες Πολιτείες».

Μετά την δημιουργία του από τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ και τους συμφοιτητές του στο Χάρβαρντ στις 4 Φεβρουαρίου 2004, το Facebook απλώθηκε σε άλλα αμερικανικά πανεπιστήμια, πριν ανοιχτεί σε όλους το 2006.

Το κοινωνικό δίκτυο, τότε πολύ καινούργια έννοια, κατακτά γρήγορα την πλειονότητα των χρηστών του Ίντερνετ. Το 2023, περισσότεροι από τρία δισεκατομμύρια χρήστες άνοιγαν το Facebook τουλάχιστον μία φορά τον μήνα, δηλαδή 3% περισσότεροι από το 2022.

«Ήταν επανάσταση και αν και το Facebook δεν είναι πια cool σήμερα, ό,τι και να πει κανείς θα είναι λίγο για την επίδρασή του στην λαϊκή κουλτούρα, στην πολιτική, στην online συμπεριφορά μας, στα ψηφιακά περιεχόμενα. Άλλαξε τον τρόπο επικοινωνίας μας», λέει η Τζάσμιν Ενμπεργκ.

Αναφέρεται στο feed, εκεί που οι αλγόριθμοι της τεχνητής νοημοσύνης ανεβάζουν κατά προτεραιότητα μηνύματα και φωτογραφίες που «μαγνητίζουν» δημοσιεύσεις και σχόλια.

Το Facebook συνέβαλε επίσης πολύ στο φαινόμενο του viral περιεχομένου και στην εμφάνιση καθολικά online μέσων όπως το BuzzFeed.

Το BuzzFeed έκλεισε πέρυσι, αλλά η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, τα πάει μια χαρά. Το 2022 – μία κακή χρονιά για την καλιφορνέζικη εταιρεία – τα κέρδη της έφθασαν τα 23 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η πλατφόρμα «ανήκει στο ψηφιακό τοπίο», εξηγεί η Τζάσμιν Ενμπεργκ, ιδιαίτερα για τον πληθυσμό που γεννήθηκε τις δεκαετίες ’80 και ’90. «Κατά συνέπεια παραμένει ακαταμάχητη για τους διαφημιζόμενους λόγω της εμβέλειας και των επιδόσεών της».

Το Facebook ποντάρει στην πολύ μεγάλης ακρίβειας διαφημιστική στόχευση για μεγάλης κλίμακας χρήστες.

Αυτό το οικονομικό μοντέλο βασίζεται στα προσωπικά δεδομένα που του έχουν κοστίσει πολυάριθμες αγωγές και πρόστιμα, από το σκάνδαλο Cambridge Analytica το 2018 μέχρι τις αποκαλύψεις μίας whistleblower, πρώην εργαζόμενης, το 2021, η οποία κατηγόρησε την εταιρεία ότι βάζει το κέρδος πάνω από την ασφάλεια των χρηστών.

Αλλά ούτε οι επίσημες καταδίκες, ούτε και η όλο και πιο ντεμοντέ εικόνα του Facebook μπόρεσαν να ανατρέψουν την τάση. Ο βετεράνος των κοινωνικών δικτύων αναπτύσσεται με μικρότερη ταχύτητα, αλλά αναπτύσσεται.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι χρήστες παραμένουν κυρίως για τις ομάδες που έχουν σχηματισθεί με επίκεντρο κοινά ενδιαφέροντα (γείτονες, λάτρεις της τέχνης ή της κηπουρικής, φαν διασημοτήτων, αθλητικών ομάδων), τις μικρές αγγελίες (Facebook Marketplace) ή για να παραμείνουν σε επαφή με ορισμένα πρόσωπα.

Η διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων του ομίλου επέτρεψε την συνέχιση της καινοτομίας – στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης ή το metaverse, το όνειρο του Μαρκ Ζούκερμπεργκ – χωρίς να αλλοιωθεί το Facebook.

Η ανάπτυξη του πρωτοπόρου δικτύου εντοπίζεται επίσης στην νοτιοανατολική Ασία, όπου η κινητή εφαρμογή ήταν κάποτε η κύρια πύλη εισόδου στο Ιντερνετ.

Σήμερα, περισσότεροι από τους μισούς χρήστες του Facebook είναι 18 έως 34 ετών, σύμφωνα με τα στοιχεία του Datareportal. Ωστόσο, η πραγματική απήχηση είναι δύσκολο να μετρηθεί.

Το συγγνώμη του «Μr Facebook» στις οικογένειες που έχασαν παιδιά λόγω social media

Ο διευθύνων σύμβουλος της Meta, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ζήτησε συγγνώμη από τις οικογένειες που λένε ότι τα παιδιά τους «τραυματίστηκαν» ή αυτοκτόνησαν χάρη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στη διάρκεια μιας ιστορικής ακρόασης στη Γερουσία των ΗΠΑ. Το αφεντικό του Instagram και του Facebook τους είπε ότι «κανείς δεν πρέπει να περάσει» αυτά που πέρασαν εκείνοι. Mαζί με τα αφεντικά των TikTok, Snap, X και Discord ανακρίθηκαν για σχεδόν τέσσερις ώρες από γερουσιαστές και από τα δύο κόμματα

Οι γερουσιαστές ήθελαν να μάθουν τι κάνουν για να προστατεύσουν τα παιδιά στο διαδίκτυο. Ήταν μια σπάνια ευκαιρία για τους Αμερικανούς γερουσιαστές να ανακρίνουν τα αφεντικά της τεχνολογίας. Ο Ζούκερμπεργκ και ο διευθύνων σύμβουλος της TikTok, Shou Zi Chew, συμφώνησαν οικειοθελώς να καταθέσουν – αλλά οι επικεφαλής του Snap, του X (πρώην Twitter) και της πλατφόρμας ανταλλαγής μηνυμάτων Discord αρχικά αρνήθηκαν και έλαβαν κλήσεις από την κυβέρνηση.

Σημειώνεται ότι από τα πέντε αφεντικά της τεχνολογίας κάθονταν οικογένειες που είπαν ότι τα παιδιά τους αυτοτραυματίστηκαν ή αυτοκτόνησαν ως αποτέλεσμα του περιεχομένου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Εκφράστηκαν έντονα καθ’ όλη τη διάρκεια της ακρόασης, σφύριζαν όταν μπήκαν οι διευθύνοντες σύμβουλοι και χειροκροτούσαν όταν οι νομοθέτες έκαναν σκληρές ερωτήσεις.

Ενώ η ακρόαση επικεντρώθηκε κυρίως στην προστασία των παιδιών από τη διαδικτυακή σεξουαλική εκμετάλλευση, οι ερωτήσεις ήταν ποικίλες καθώς οι γερουσιαστές εκμεταλλεύτηκαν την ύπαρξη πέντε ισχυρών στελεχών εκεί υπό όρκο. Ο διευθύνων σύμβουλος του TikTok – το οποίο ανήκει στην κινεζική εταιρεία ByteDance ρωτήθηκε εάν η εταιρεία του μοιράστηκε δεδομένα χρηστών των ΗΠΑ με την κινεζική κυβέρνηση, κάτι που αρνήθηκε.

Ο Aμερικανός γερουσιαστής Tom Cotton ρώτησε τον κ. Chew, ο οποίος είναι από τη Σιγκαπούρη, εάν ανήκε ποτέ στο Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Πρόσθεσε ότι ως πατέρας τριών μικρών παιδιών ήξερε ότι τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν «φρικτά και ο εφιάλτης κάθε γονιού». Παραδέχτηκε ότι τα δικά του παιδιά δεν χρησιμοποιούσαν το TikTok λόγω των κανόνων στη Σιγκαπούρη που απαγορεύουν σε άτομα κάτω των 13 ετών να δημιουργούν λογαριασμούς.

Αλλά ήταν ο Ζούκερμπεργκ, που τέθηκε υπό τον μεγαλύτερο έλεγχο, καθώς κατέθεσε ενώπιον του Κογκρέσου για όγδοη φορά. Κάποια στιγμή, ο Ρεπουμπλικανός γερουσιαστής Τεντ Κρουζ ρώτησε: «Κύριε Ζούκερμπεργκ, τι στο διάολο σκεφτόσασταν;» όταν έδειξε στο αφεντικό της τεχνολογίας μια προτροπή στο Instagram που προειδοποιεί τους χρήστες ότι μπορεί να δουν υλικό σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών, αλλά τους ρωτά αν θα ήθελαν «να δουν τα αποτελέσματα ούτως ή άλλως».

Όταν ξεκίνησε η ακρόαση, η επιτροπή έπαιξε ένα βίντεο στο οποίο τα παιδιά μιλούσαν για εκφοβισμό (bullying) στα social media. Οι γερουσιαστές διηγήθηκαν ιστορίες νεαρών που αυτοκτόνησαν έπειτα από εκβιασμούς για χρήματα με γυμνές τους φωτογραφίες. «Θα θέλατε τώρα να ζητήσετε συγγνώμη από τα θύματα που έχουν πληγεί από το προϊόν σας;», ρώτησε ο Χάουλι, σημειώνοντας ότι η ακρόαση μεταδόθηκε ζωντανά στην τηλεόραση.

Ο Ζούκερμπεργκ σηκώθηκε όρθιος, γύρισε προς το κοινό και είπε: «Λυπάμαι για όλα όσα έχετε περάσει, είναι τρομερό. Κανείς δεν πρέπει να περνάει από τα πράγματα που έχουν υποστεί οι οικογένειές σας».

Στο επίκεντρο της ακρόασης ήταν η στάση των εταιρειών σχετικά με τη νομοθεσία που βρίσκεται επί του παρόντος στο Κογκρέσο, η οποία έχει ως στόχο να τους ζητήσει να λογοδοτήσουν για υλικό που δημοσιεύεται στις πλατφόρμες τους.

Ο αναλυτής της βιομηχανίας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης Ματ Ναβάρα είπε στο BBC ότι η ακρόαση έμοιαζε με πολλές παρόμοιες αναμετρήσεις, με «πολλές πολιτικές επιδοκιμασίες των ΗΠΑ» και μια τέλεια ευκαιρία φωτογραφίας που παρείχε η απολογία του Ζούκερμπεργκ. Πρόσθεσε ότι παρά το γεγονός ότι οι γερουσιαστές συμφώνησαν στην ανάγκη δικομματικής νομοθεσίας για τη ρύθμιση των πλατφορμών, το ερώτημα για το τι θα συμβεί στη συνέχεια παραμένει ασαφές.

«Έχουμε δει αυτές τις ακροάσεις ξανά και ξανά και συχνά, μέχρι στιγμής, έχουν οδηγήσει ακόμα στο να μην υπάρχει ουσιαστικός κανονισμός. Βρισκόμαστε στο 2024 και οι ΗΠΑ δεν έχουν ουσιαστικά καμία ρύθμιση, όπως επισημάνθηκε στις ακροάσεις, όσον αφορά τις εταιρείες κοινωνικών μέσων ενημέρωσης».

Τα αφεντικά αποκάλυψαν επίσης πόσους ανθρώπους απασχολούσαν για να μετριάζουν περιεχόμενο στις πλατφόρμες τους. Η Meta και η TikTok, με τους μεγαλύτερους αριθμούς χρηστών, δήλωσαν ότι είχαν 40.000 επόπτες η καθεμία, ενώ το Snap είπε ότι είχε 2.300, το X είχε 2.000 και το Discord – που είπε ότι ήταν μικρότερο – είχε “εκατοντάδες” επόπτες.

Μετά την ακρόαση, ορισμένοι από τους γονείς που βρίσκονταν στην αίθουσα οργάνωσαν μια συγκέντρωση έξω, με αρκετούς να καλούν τους νομοθέτες να εγκρίνουν επειγόντως νομοθεσία για να λογοδοτήσουν οι εταιρείες.

Ποιος είναι ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ που από φοιτητής έγινε δισεκατομμυριούχος

Ο Μαρκ Έλιοτ Ζούκερμπεργκ γεννήθηκε στις 14 Μαΐου του 1984, είναι Αμερικανός εβραϊκής καταγωγής προγραμματιστής, επιχειρηματίας και φιλάνθρωπος, γνωστός για τη δημιουργία του Facebook μαζί με τους Εντουάρντο Σάβεριν, Ντάστιν Μόσκοβιτς και Κρις Χιούζ, συμφοιτητές του στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ.

Άρχισε να ασχολείται εμμονικά με τον προγραμματισμό και μάλιστα με εντυπωσιακά αποτελέσματα ενώ ήταν στο Γυμνάσιο.

Σε ηλικία μόλις 12 ετών δημιούργησε ένα πρόγραμμα ανταλλαγής μηνυμάτων που χρησιμοποιούσε ο πατέρας του στο οδοντιατρείο, επιτρέποντας στον ρεσεψιονίστ να τον ειδοποιεί για τους νέους ασθενείς χωρίς να φωνάζει.

Την εποχή εκείνη ο έφηβος Ζούκερμπεργκ, έκανε μαθήματα υπολογιστών στο Mercy College. Για να στηρίξουν την κλίση του, οι γονείς του προσέλαβαν ακόμη και δάσκαλο Η/Υ για το γιο τους, εκείνος όμως γρήγορα παραδέχτηκε ότι δυσκολευόταν να τον διδάξει. Όπως είπε ήταν «παιδί θαύμα». Ακολούθησε το success story στο Χάρβαρντ.

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ συναντάει τον Πάπα το 2016Α.Ρ

Είναι δισεκατομμυριούχος, καθώς κατέχει το 28% των μετοχών του Facebook. Ο ίδιος όταν συνειδητοποίησε ότι το Facebook θα μπορούσε να εξελιχτεί σε κάτι μεγάλο αποφάσισε να εγκαταλείψει το Χάρβαρντ στη μέση των σπουδών του ώστε ν’ ασχοληθεί αποκλειστικά με το νέο του εγχείρημα. «Χρειάστηκα 5 λεπτά για να αποφασίσω ότι έπρεπε να φύγω» είχε πει ο ίδιος.

Τα γραφεία του κολοσσούΑ.Ρ

Στη συνέχεια μετακόμισε στο Πάλο Άλτο της Καλιφόρνια, όπου βρίσκονται σήμερα τα γραφεία της εταιρείας. Ίσως η σημαντικότερη απόφαση της καριέρας του ήταν η άρνησή του να πουλήσει το Facebook στη Yahoo με αντίτιμο 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων.

Πολλές φορές άλλωστε τον είχαν προσελκύσει εταιρίες όπως η Microsoft και η AOL όμως εκείνος δεν πούλησε ποτέ το δημιούργημά του. Το Facebook συνέχισε στο μεταξύ να «γιγαντώνεται».

Σήμερα η εταιρεία αξίζει περισσότερο από 500 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο Μαρκ Ζoύκερμπεργκ είναι ένας από τους νεότερους δισεκατομμυριούχους στον κόσμο.

πηγη/www.newsbomb.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Μαθητικό Σκακιστικό Πρωτάθλημα Π.Ε. Ηρακλείου στον Δήμο Χερσονήσου

Κρήτη: Μπλόκα από αγρότες και κτηνοτρόφους σε Ηράκλειο και Χανιά

Σεμινάριο για τη “Διαχείριση Κρίσεων και Διακυβέρνηση στον Τουρισμό” διοργανώνει ο Αναπτυξιακός Οργανισμός «Ηρακλείο ΜΑΕ», ως ο Οργανισμός Διαχείρισης Προορισμού